Aktualności

           Lekcje nie muszą być nudne, mogą być za to wspaniałą zabawą. Przekonują się o tym uczniowie naszej szkoły. Czasami zamiast podręcznika uczniowie na zajęciach odgrywają różne role, przebierają się w stroje z epoki i świetnie się bawią. Doskonałym przykładem tego była lekcja o greckich bogach. Uczniowie klas piątych na jednej z lekcji historii przenieśli się na starożytny Olimp – czyli siedzibę bogów greckich. Zwykłym śmiertelnikom zaprezentowali się w pięknych szatach bogów i bogiń greckich. Na podstawie przebrania, atrybutów i informacji, wszyscy odgadywali kim są. Zabawa była wspaniała. Z kolei na innej lekcji z epoki wczesnego średniowiecza, uczniowie mogli przymierzyć: hełmy, obejrzeć stroje średniowieczne, miecze, tarcze, a nawet zmierzyć się w turnieju rycerskim. Ciekawą lekcją dla uczniów, był również przyjazd do naszej szkoły grupy rekonstrukcyjnej, która zaprezentowała lekcję pt. “Ku niepodległej” . Podczas tego spotkania uczniowie mogli obejrzeć kolekcję replik broni używanych przez powstańców i w I wojnie światowej, mogli przymierzyć stroje kosyniera i oficera I Brygady Legionów Polskich. Dziewczęta mogły wcielić się w rolę sanitariuszek niosących pomoc rannym, a chłopcy wykazali się dużą sprawnością we władaniu bronią. Te żywe lekcje historii wzbudzają duże zainteresowanie wśród uczniów i na pewno długo pozostaną w pamięci.

 

DZIEŃ KOBIET W GRUPIE PIĘCIOLATKÓW

8 marca w grupie pięciolatków odbył się dzień dziewczynek. Już od samego rana dziewczynki przyszły pięknie wystrojone. Dzień ten był niezwykły dla małych kobietek ponieważ miały wiele konkurencji do wykonania m.in. chodzenie jak modelka na wybiegu, wykonanie zadania sportowego z wylosowanym kolegą z grupy, taniec itp. Dziewczynki rewelacyjnie poradziły sobie z każdym zadaniem dlatego otrzymały od chłopców piękne życzenia oraz upominki. Małym kobietkom upominki przypadły do gustu i od razu zabrały się za układanie puzzli z ulubionymi Barbie.

jg

W piątek 1 marca obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Języka Polskiego. Chcieliśmy w ten sposób upamiętnić Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, który w tym roku przypadł na 21 lutego czyli podczas naszych ferii. Tuż po ich zakończeniu w poniedziałek w szkole pojawiło się wiele plakatów, cytatów, zagadek językowych i ortograficznych, wierszyków dykcyjnych, które miały nas zainteresować językiem ojczystym. Przez cały tydzień tworzyliśmy również Słownik Gwary Uczniowskiej, a także głosowaliśmy na najpopularniejsze słowo z języka młodzieżowego w naszej szkole. Zostało nim słowo KAMELEON, którego nowe znaczenie rozumieją tylko uczniowie SP 2.

1 marca w sali gimnastycznej trzy drużyny: Anie z Zielonego Wzgórza, Opowieści z Narni oraz Chłopcy z Placu Broni wzięły udział w quizie językowym, który przygotowały nasze panie polonistki. Członkowie drużyn musieli zmierzyć się z rozmaitymi zadaniami z języka polskiego od kalamburów, poprzez głoskowanie, zagadki ortograficzne, łamańce językowe, aż do układania zabawnych historyjek z wylosowanych wyrazów. Zabawę uprzyjemniały nam skecze w wykonaniu uczniów klasy ósmej. Na koniec wspólnie zaśpiewaliśmy piosenkę pt. „Żółta żaba żarła żur”.

Kolejnym etapem obchodów Dnia Języka Polskiego było „Dyktando o Pióro Dyrektora Szkoły”, które pisali uczniowie w dwóch kategoriach: klasy V-VI oraz VII-VIII. Nie było łatwo, gdyż oprócz tradycyjnych wyrazów z u, ó, ż, rz, ch, h uczestnicy musieli jeszcze popisać się znajomością zasad pisowni takich wyrazów jak: miniłopatka, superogrodniczki, trzask-prask, tuż-tuż, niby-ogrodnik, pół tulipan pół hiacynt, w tę i we w tę.

Zwycięzcy w kategorii klas V-VI:

I miejsce i Pióro Dyrektora Szkoły - Aleksandra Niepsuj (klasa VI)

II miejsce - Aleksandra Osuch (klasa VI)

III miejsce - Wojciech Bzdeń (klasa V a)


Zwycięzcy w kategorii klas VII-VIII:

I miejsce i Pióro Dyrektora Szkoły – Pola Drabek (klasa VII)

II miejsce – Aleksander Drosik (klasa VIII)

III miejsce – Wiktoria Szczęch (klasa VII )

„Europejczyk odczytuje, co parlament zdecyduje”

              27 lutego 2019 r. w Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II w Porębie uczniowie klas VI – VIII wzięli udział w debacie oksfordzkiej. Na samym początku prowadzący debatę przedstawił publiczności czym jest Parlament Europejski oraz jakie pełni funkcje. Wszyscy zostali uświadomieni, iż decyzje, które są podejmowane w Parlamencie Europejskim mają wpływ na życie każdego z nas. Po przypomnieniu przez przewodniczącego o zasadach kulturalnej dyskusji rozpoczęła się debata. Uczniowie zostali podzieleni na dwie drużyny i przystąpili do sporu.

Zmieniać czas czy nie zmieniać – oto jest pytanie ?

          Liderzy pierwszej drużyny spokojnym, ale przekonywującym głosem starali się udowodnić, iż zmiana czasu jest potrzebna i tak powinno pozostać. Reprezentujący pierwszą drużynę odwoływali się do koncepcji stworzonej przez Georga Hudsona. Opozycja powołując się na aspekty zdrowotne, bezpieczeństwo drogowe, osoby podróżujące próbowała przekonać zgromadzonych, aby nie przestawiać zegarków dwa razy w roku. Po burzliwej dyskusji nastąpiło głosowanie podczas którego okazało się, że 13 osób zdecydowało, że chce w dalszym ciągu zmieniać czas, a 23 osoby chciałyby, aby czasu nie zmieniano. Po krótkiej przerwie nadszedł czas na drugą debatę.
 

Plastic – is it fantastic?

          Na samym wstępie przewodniczący przedstawił ogólny zarys problemu. Publiczność została zapoznana z faktem, iż plastik w dzisiejszych czasach jest wszechobecny. Uczniowie dowiedzieli się, że nie jest to tylko problem naszego kraju, ale całego świata. Przewodniczący powiedział, iż każdy sam sobie musi odpowiedzieć na pytanie czy chce żyć w wygodzie czy chce pomóc środowisku oraz następnym pokoleniom.


A co ty możesz z tym zrobić?

          Prowadzący debatę przedstawił działania zapobiegawcze, które każdy z nas może wprowadzić do swojego życia. Na prezentacji multimedialnej przedstawiono szereg porad jak nie używać tak wielkiej ilości plastiku na przykład: zabierać reklamówki wielokrotnego użytku idąc na zakupy, zabierać własne pojemniki na jedzenie.
Pierwsza drużyna przedstawiła argumenty przeciw ograniczeniu zużycia plastikowych produktów. Uczniowie starali się przekonać publiczność, iż zamienniki plastiku są dużo droższe oraz zadawali pytanie czy tak naprawdę będziemy w stanie zrezygnować z łatwego stylu życia. Przeciwna drużyna pokazała zdjęcia, które zobrazowały w jaki sposób plastik niszczy planetę, a także nasze zdrowie. Po zadaniu dodatkowych pytań przez publiczność nastąpiło głosowanie. Za ograniczeniem wyrobów z plastiku opowiedziało się 34 uczniów, a przeciw było 10.

foto: MG i AK

Kalendarz wydarzeń

kwiecień 2019
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Menu pomocnicze

filmy

My na mapie


JavaScript must be enabled in order for you to use Google Maps.
However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser.
To view Google Maps, enable JavaScript by changing your browser options, and then try again.