W czerwcu po raz ostatni w tym roku szkolnym 2024/2025 Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana
Pawła II w Porębie brała udział w projekcie „Edukacja włączająca jako szansa rozwoju
uczniów w Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II w Porębie”. Od września rozpocznie
się kolejna rekrutacja do projektu na kolejny rok szkolny. W czerwcu mimo ostatniego
miesiąca nauki uczniowie uczestniczyli w wielu ciekawych zajęciach. Na zajęciach
korekcyjno- kompensacyjnych uczniowie doskonalili czytanie ze zrozumieniem,
rozwiązywali zadania z treścią, układali zdania z rozsypanki wyrazowej, wykonywali
matematyczną kolorowankę. Na zajęciach dydaktyczno- wyrównawczych z języka
angielskiego uczniowie utrwalali poznane słownictwo, poznawali słownictwo związane ze
spędzaniem czasu wolnego oraz wakacjami i odpoczynkiem, rozwiązywali quizy językowe,
pisali krótkie teksty na temat zwierząt domowych. Podczas zajęć dydaktyczno-
wyrównawczych z języka polskiego uczniowie uczyli się pisania opisu postaci, utrwalali
części mowy: rzeczownik i przymiotnik, czytali legendy, poznali literaturę fantastyczno-
naukową oraz fantasy, czytali ze zrozumieniem oraz analizowali i interpretowali teksty. Na
zajęciach dydaktyczno- wyrównawczych z matematyki oraz kole logicznego myślenia
uczniowie utrwalali znajomość figur przestrzennych, pola figur, objętość figur, rozwiazywali
arkusze egzaminacyjne. W trakcie zajęć informatycznych uczniowie programowali Photony,
budowanie i programowanie prostych mechanizmów z Lego Spike oraz obsługa gogli VR.
Na preorientacji zawodowej poznali kompetencje miękkie i twarde, dowiedzieli się jak zostać
fachowcem, rozmawiali na temat odnoszenia sukcesu oraz o tym, że uczniowie nie uczą się
tylko w szkole. Na zajęciach plastycznych oraz arteterapii uczniowie tworzyli ciekawe prace
z rożnych materiałów. Na treningu umiejętności społecznych rozmawiali o emocjach oraz o
tym kogo lubią a także wcielali się w rolę aktora.



























































